Hotwings og frisk bulgursalat med grønt

  • Hotwings og frisk bulgursalat med grønt

 

Hverdag. Forår. Nemt sundt hverdagsmad?! Ja tak!

Her en menu der kan gøres klar på en halv time samlet set, og hvor der ovenikøbet er mad nok til 2 dage. Bulgursalat er nem at lave, og du kan tilsætte lige den type grønt du synes bedst om. Kog bulguren dagen før du skal bruge den eller om morgenen inden du skal servere den om aftenen.

Hotwings og frisk bulgursalat med grønt

Bulgursalaten egner sig glimrende til frokostservering, buffetborde, frokostmadpakkebøtter o.a.

Her kommer opskriften og den er nem. 🙂

Hotwings og frisk bulgursalat med grønt

Hotwings og frisk bulgursalat med grønt: 

Du skal bruge (4 pers. i 2 dage):

1 pakke bulgur (jeg bruger grov/fuldkornsbulgur. Kan erstattes af ris eller pasta)

1 agurk i små tern

6 gulerødder i små tern

1 peberfrugt i små tern

Hvad kan ellers bruges i bulgursalat?: tomater, squash, tørret abrikos, broccoli- eller blomkålsbukette.

Hotwings og frisk bulgursalat med grønt

Marinade: ½-1 dl olie, 5 spsk. hvidvinseddike, 1 tsk hvidløgspeber, 1 tsk. groft salt, 5 fed friskpressede hvidløg evt. 2 tsk. dijonsennep

DSC_2769

Tilbehør: koteletter, hotwings, kylling, frikadeller. Der er frit slag 🙂

Sådan laver du frisk bulgursalat med grønt:

  • Kog bulguren efter anvisningerne på pakken og lad den afkøle helt.
  • Bland marinaden og rør den i den afkølede bulgur.
  • Snit gulerødder, peberfrugt og agurk og vend det i.
  • Voila, så er der bulgursalat 🙂

Serverer du hotwings til, så skal de stege ½ time. Det smagte rigtigt fint med hotwings til bulgursalaten. Både teenagerne og deres forældre storspiste 🙂
Hotwings og frisk bulgursalat med grøntVirkelig nemt hverdagsmad. Du skal blot lige tænke over at koge bulguren i god tid. Du kan sagtens erstatte bulgur med ris eller pastasalat. Rissalat smager ganske glimrende, og pastasalat jo også. 🙂Hotwings og frisk bulgursalat med grøntEn onsdagshilsen fra mig til dig. Jeg kæmper stadigvæk med eftervirkningerne af influenzaen, jeg er træt som et alderdomshjem, orker intet og falder i søvn på stolen.

Nogen ville sige at alderen trykker?? NEEJ da, men jeg har godt nok læst at det er farligt for ældre mennesker at få influenza? Er det mon mig det er møntet på?? (ingen flabetheder her tak! 🙂

Jeg prøver verdens ældste og bedste kur: Tidligt i seng! See you in the morning.  I morgen er heldigvis en ny dag – Godnat 🙂

 

Mere inspiration

4 Kommentarer

  1. Kathrine Rex 19. marts 2015 af 12:16- Svar

    Man kan også bruge couscous.
    Jeg har en gammel opskrift fra Arla, hvor man først koger vandet, tager gryden af pladen, kommer citronsaft, smør og salt i gryden og derefter couscous-grynene og lader dem trække ca. 10 minutter. Det smager super godt 🙂

    • Gitte Hansen 19. marts 2015 af 15:48- Svar

      Ja couscous var da også en god ide. Alle de gode alternativer. Tak for tippet. Det lyder da lækkert 🙂
      Mange hilsner
      Gitte

  2. tina nymann 19. marts 2015 af 09:25- Svar

    Mmmmm, lækkert igen-igen:-)
    Glæder mig til rigtig mad igen efter en lille uge med sygdom…

    • Gitte Hansen 19. marts 2015 af 15:50- Svar

      Åh nej Tina har du også været ramt? Håber ikke influenzaen har været efter dig? Jeg synes det er så svært at komme ovenpå, kæmper gevaldigt med trætheden. Håber snart du springer rundt igen 🙂
      God bedring
      Mange hilsner
      Gitte

Læg en kommentar