Skær brødet i skiver. Ikke for tynde skiver. Udstik huller (eller hjerter) i brødet. Jeg brugte et snapseglas. De små stykker brød, kan du stege med på panden og nyde f.eks. med lidt syltetøj.
Smelt smør på en pande og steg brødet nogle minutter på den ene side. Vend brødet og slå nu et helt æg ud, i hvert hul
Det passer med at der er plads til et helt æg i hullet. Drys med salt/peber. Sænk temperaturen og lad brødet stege, til æggene er næsten stivnede. Tilsæt evt. ekstra smør undervejs
Du kan vende brødene igen, hvis du ønsker æggene gennemstegt på toppen også. Det kan jeg bedst lide, som du kan se her
Drys evt. revet ost over de sidste minutter, til osten smelter. Du kan også stege brødene færdige i ovnen. Servér straks, gerne med friske krydderurter drysset på toppen