Bland alle de tørre ingredienser og evt. vaniljesukker. Tilsæt mælk og æg og pisk dejen. Rør dejen, til den er klumpefri
Riv æblet, gerne med skræl og vend det i dejen
Smelt smør på en pande og fordel dejen herpå. Bred dejen lidt ud. Jeg fik plads til 4 pandekager af gangen. Tilsæt evt. ekstra smør. Vend pandekagerne efter nogle minutter
Læg pandekagerne i lag, gerne under staniol, så holder de bedst på varmen. De er sprødest lige når du tager dem af panden
Servér pandekagerne straks, evt. med et drys flormelis og f.eks. akaciehonning, æblesirup, frisk frugt, vaniljeskyr? De smager også skønt kolde, smurt med smør og sukker